منوی دسته بندی

دانلود رایگان کتاب صد ویژگی شخصیت سالم

دانلود رایگان کتاب صد ویژگی شخسیت سالم نوشته دکتر فرهنگ هلاکویی در 89 صفحه به صورت کامل

ویژگی های شخصیتی انسان

کتاب الکترونیکی صد ویژگی شخصیت سالم از دکتر فرهنگ هلاکویی : انسان ویژگی های شخصیتی و یا صفات و حالات روانی خود را به تدریج از جامعه می گیرد و آن را در خودش رشد می دهد و یا سرکوب می کند و به هر حال در  افکار و اعتقادات و رفتار خودش آن را ظاهر می کند و نشان می دهد. بنابراین انسان موجودی است که با توجه به مکان و زمان معنای خاصی پیدا می کند، و به همین جهت است که  ایرانی با ژاپنی و ایرانی امروز با ایرانی هزار سال قبل، حتما مختلف و متفاوت است.

دکتر فرهنگ هلاکویی

فرهنگ هلاکویی دارای مدرک دکترا در رشتهٔ «جامعه‌شناسی» و سه فوق‌لیسانس در رشته‌های «روان‌شناسی»، «اقتصاد» و «مشاورهٔ ازدواج، خانواده و کودکان» است. او پیش از انقلاب استاد دانشکدهٔ علوم‌اجتماعی دانشگاه تهران بوده‌است . دکتر هلاکویی پس از به پایان بردن تحصیلاتش در آمریکا در سال ۱۳۵۳، به ایران بازگشت. مدتی سرپرست «کمیتهٔ فرهنگی ـ اجتماعی» در «معاونت برنامه ریزی و سیاست گذاری» سازمان رادیو و تلویزیون ملی ایران بود و در دانشگاه تهران نیز به تدریس می‌پرداخت. هلاکویی پس از چند سال به آمریکا بازگشت.
 

کتاب الکترونیکی صد ویژگی شخصیت سالم از دکتر فرهنگ هلاکویی

در این کتاب صد ویژگی شخصیتی که هر انسان سالم و کامل در وجودش و در رفتار و افکارش صاحب آن ها می باشد، در قالب صد عنوان و سرفصل کتاب شرح داده شده است.
می دانیم که مدل پزشکی در روان شناسی و روان پزشکی مورد استفاده قرار گرفت ، به این معنا که افراد از نظر پزشکی یا سالمند و یا بیمار و مریض و در نتیجه وقتی که گفتگوهایی درباره موضوع های روانی مطرح شد ، انسان ها به دو گونه بیمار و سالم تقسیم شدند ، و از آن جا که فرد بیمار از نظر  روانی در بیشتر جوامع معادل کسی بود که دیوانه است و عیب و ایرادی اصولی و اساسی دارد ، بسیاری از مردم بر خلاف آن چه که در زمینه بیماری های بدنی و یا فیزیکی بود ، که نه تنها آن را پنهان نمی کردند ، برخی از اوقات درباره آن اغراق می کردند ، حتی پا فراتر می گذاشتند ، بیماریی را که نداشتند به خود نسبت می دادند و از این طریق توجه و یا محبت مردم را به حساب خود می گرفتند ، زیرا سابقه کودکی آن ها چنین بود که وقتی که در کودکی بیمار می شدند ، اعضای خانواده را به گرد خودشان می دیدند و از محبت و نوازش بیش از حدی برخوردار می شدند و از هر نوع وظیفه و تکلیفی نیز به مقدار زیادی دور و مبرا ، بنابراین ما سابقه ای که از بیماری خودمان در کودکی داریم این است که بیمار بودن ، اگر درد و رنجی نداشته باشد ، حتی به خودی خود خوب است و به همین جهت است که بسیاری از مردم تمارض می کنند ، یعنی خود را به بیماری می زنند تا بتوانند از مزایای آن استفاده کنند و یا احتمالا از وظائف و تکالیفی و یا مسئولیت هایی خودشان را دور نگه دارند .
 
به درخواست صاحب اثر لینک دانلود حذف شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =